
JĘZYKI
W naszej szkole już od zerówki wprowadzamy kształcenie z elementami dwujęzyczności. Nasze szkoły dużą wagę przywiązują do organizacji zajęć w taki sposób, aby uczniowie optymalnie rozwijali swoje kompetencje językowe w zakresie dwóch języków obcych: j. angielskiego i j. niemieckiego. O wysokim poziomie kształcenia językowego w naszej szkole świadczą coroczne wyniki egzaminów zewnętrznych na poziomie ok. 90% oraz liczni laureaci wojewódzkich konkursów przedmiotowych. Nasi absolwenci studiują w Europie, Stanach Zjednoczonych oraz budują międzynarodowe kariery.
Wiodącym jest u nas język angielski, którego nauczamy w wymiarze 5 godzin tygodniowo przez cały cykl edukacyjny w szkole podstawowej i w liceum. Uczniowie pracują w małych grupach, maksymalnie 10-osobowych, do których kwalifikowani są zgodnie z poziomem umiejętności językowych. Mają również możliwość rozwijania swoich umiejętności poprzez uczestniczenie w zajęciach dodatkowych, na których przygotowują się do certyfikatów – PET i FLYERS.
Od klasy czwartej uczymy drugiego języka obcego, czyli niemieckiego w wymiarze 3 godzin w tygodniu. Nasi uczniowie mogą również uczestniczyć w zajęciach dodatkowych, na których przygotowują się certyfikatów Instytutu Goethego – w klasach V i VI do Fit in Deutsch 1, a klasach VII i VIII do Fit in Deutsch 2. W ramach praktycznej nauki języków obcych organizujemy corocznie wyjazdy zagraniczne do Anglii i Niemiec, w czasie których oprócz zwiedzania nasi uczniowie uczestniczą w zajęciach językowych oraz w codziennych sytuacjach, wykorzystując zdobyte umiejętności komunikacji w językach obcych.

Matematyka? Tak!
"Matematyka jest miarą wszystkiego”/Arystoteles
Patrząc na potrzeby współczesnego świata, na rolę jaką przypisuje się naukom ścisłym, a więc i matematyce, postawiliśmy sobie za cel propagowanie tej dziedziny, przedstawienie jej w innym wymiarze i pokazanie, że wcale nie jest taka trudna. Od klasy piątej uczymy matematyki w zwiększonym wymiarze godzin. Nasi nauczyciele organizują dodatkowe spotkania dla uczniów chętnych poszerzać swoje umiejętności oraz dla tych, którzy potrzebują wsparcia nauczyciela. Uczniowie naszej szkoły corocznie mogą pochwalić się wybitnymi osiągnięciami w dziedzinie nauk ścisłych. Zdobywają czołowe miejsca w wojewódzkich i ogólnopolskich konkursach, są laureatami i finalistami konkursów przedmiotowych z matematyki i informatyki.

ORIGAMI
Japońska sztuka składania papieru znalazła w Reju swoich miłośników. Pięknie i własnoręcznie wykonane origami to nie tylko uroczo wyglądające twory, ale przede wszystkim satysfakcja tworzenia cuda z kartki papieru. Dodatkowo ukryta w tym wszystkim matematyka potęguje naszą fascynację tą sztuką. Za pomocą origami uczymy logicznego myślenia, systematyczności, dokładności i precyzji manualnej, rozwijamy wyobraźnię przestrzenną, zdolności twórcze.
Systematyczne wykorzystywanie tej sztuki podczas zajęć pozwala nam na doskonalenie zdolności manualnych naszych uczniów, wzbogacanie ich wrażliwości na otaczający świat, wzbudzanie naturalnej chęci poznania przyrody czy otaczającego świata. Bryła tworzona taką metodą może cieszyć oko przez wiele lat, a samo składanie uczy nie tylko cierpliwości, precyzji, ale przede wszystkim jest mądrym i głęboko wychowawczym zajęciem.

Teatr ARS
Na szkolnej scenie teatralnej pokazujemy uczniom, jakimi mogliby być, jakimi pragnęliby być, choć nie mają na to odwagi, i jakimi są!
Koło Teatralne „ARS” istnieje w naszej szkole od września 2011 roku. Aktorami są uczniowie klas IV-VIII, którzy nie boją się występować przed szeroką publicznością i pragną rozwijać swoje zainteresowania aktorskie. Od listopada 2015 r. cykl warsztatów prowadził reżyser i krytyk teatralny – Bartłomiej Miernik. Obecnie współpracujemy z reżyserem i aktorem TLiA "Kubuś" panem Przemysławem Żmijko. Efektem naszej pracy są dwa przedstawienia pozytywnie przyjęte przez kielecką publiczność – „Wychowajmy ich!” i „Pan Lampa”, których polska premiera odbyła się na deskach Teatru Lalki i Aktora „Kubuś”.
Jeśli chcesz do nas dołączyć, przełamać własną nieśmiałość i spróbować swoich sił w niełatwej pracy aktora – przyjdź na zajęcia! Może szkolna zabawa stanie się Twoją życiową pasją?

Klub młodego odkrywcy
Dzieci z natury są ciekawe świata i posiadają zdrową potrzebę odkrywania swojego otoczenia.
W Rey-u na zajęciach KLUBU zachęcamy i wdrażamy uczniów klas 4-6 do prowadzenia prostych prac badawczych. Uświadamiamy naszym odkrywcom, że zjawiska przyrodnicze można przedstawić modelowo za pomocą różnych doświadczeń. Zachęcamy do tego, by nasi podopieczni z otwartością i ciekawością udawali się na „wyprawy odkrywcze”, które dodają im odwagi do samodzielnego działania i prób, rozwijają kreatywność, budzą zainteresowanie dla fenomenów przyrody i przybliżają je w optymalny sposób. Dzięki temu uczniowie otrzymują możliwość zdobywania doświadczeń oraz rozpoznawania zależności w naszym świecie. Uczą się w czasie zabawy badać, rozumieć i poznawać swoje środowisko życia.

Kursy
Inwestowanie w wiedzę, zawsze przynosi największe zyski. Benjamin Franklin
Nasza szkoła corocznie zajmuje wysokie miejsce w rankingu szkół podstawowych po egzaminie ósmoklasisty. Dbamy o to, aby każdy uczeń był doskonale przygotowany do pierwszego ważnego egzaminu w swoim życiu. W celu uniknięcia niepotrzebnego stresu u uczniów i ich rodziców oraz utrwalania, systematyzowania i poszerzania zdobytych wiadomości podczas nauki szkolnej, prowadzimy kursy przygotowujące do egzaminów po klasie ósmej. Są one prowadzone osobno z trzech przedmiotów egzaminacyjnych: języka polskiego, matematyki i języka angielskiego. Dodatkowe zajęcia realizujemy w oparciu o program dydaktyczny opracowany przez naszych nauczycieli zgodny z wytycznymi CKE.

Programowanie
Zajęcia z programowania robotów rozpoczynamy już od klasy pierwszej szkoły podstawowej i doskonalimy w klasach 4-8. Najmłodsi swoją przygodę z programowaniem zaczynają od poznania robota o nazwie „OzoBot”, następnie łączą zabawę z nauką algorytmicznego myślenia w programie „Games Ozoblockly”, a podstawy programowania zgłębiają w edytorze „OzoBlockly”. Oba programy służą do tworzenia algorytmów pozwalających na realizację zadań zobrazowanych graficznie na ekranie komputera. Praca w nich uczy myślenia analitycznego, formułowania problemów i szukania dróg ich rozwiązania. Starsze klasy, korzystając ze specjalnych edukacyjnych zestawów klocków Lego, budują roboty, które następnie są programowane i po podłączeniu do komputerów, uruchamiane. Łazik marsjański, manipulator czy turbina wiatrowa to przykłady robotów, które powstają na zajęciach z robotyki. Zagadnienia z matematyki, przyrody, informatyki czy fizyki, przedstawiane są w prosty i przystępny sposób a następnie wykorzystywane są przez dzieci w praktyce.
Plastyka
Staramy się zachęcić uczniów do aktywnego uczestnictwa w kulturze poprzez kontakt z dziełami sztuki w muzeach i galeriach. Uczestniczymy w warsztatach plastycznych organizowanych przez różne ośrodki kultury. Stwarzamy naszym uczniom możliwość prezentacji prac plastycznych poprzez udział w różnorodnych konkursach plastycznych, w których zdobywają liczne nagrody i wyróżnienia. Razem z innymi nauczycielami przygotowujemy uzdolnionych uczniów do Wojewódzkiego Konkursu Humanistycznego, w którym odnosimy znaczące sukcesy. Jesteśmy również organizatorami konkursów plastycznych, podczas których oprócz prezentacji różnych form wypowiedzi, uczestnicy mają okazję spotkać się z rówieśnikami z innych szkół i wymienić się artystycznymi doświadczeniami. Nasi uczniowie poprzez tworzenie uruchamiają swoją wyobraźnię, przenoszą się do kreatywnego świata pełnego magii i kolorów, ale przede wszystkim kreują swój wewnętrzny świat kryjący wielki potencjał, który wykorzystują w przyszłości.
Zajęcia laboratoryjne
Przyswajanie wiedzy z zakresu przedmiotów tj. biologia, fizyka czy chemia to często niemałe wyzwanie dla uczniów. Oznacza wiele czasu spędzonego na nauce i robieniu licznych zadań. Czasem trudno jest sobie wyobrazić, jak wygląda w rzeczywistości to, o czym czytamy w podręczniku. Dlatego zajęcia realizowane w naszej szkole dają naszym uczniom niepowtarzalną możliwość zobaczenia w praktyce tych reakcji, których równania doskonale znają już na pamięć. Udział w zajęciach laboratoryjnych pobudza aktywność poznawczą uczniów, doskonali umiejętności, pogłębia i rozwija ich zainteresowania.
W Reju w klasach 7 oraz 8 prowadzone są zajęcia laboratoryjne w grupach maksymalnie 10 osobowych, w przeważającej większości mają charakter indywidualnej pracy laboratoryjnej pod kierunkiem nauczyciela.

ORGANIZUJEMY
1. Wyjścia do:
- teatru,
- muzeów,
- kina,
- galerii,
- filharmonii.
2. Imprezy i uroczystości szkolne
- Koncert Wigilijny,
- Koncert Wakacyjny,
- „Społeczna Orkiestruje z WOŚP”,
- Dzień Otwarty Szkoły,
- pikniki rodzinne,
- „zielone szkoły,
- „białe szkoły”
- nocowanie w szkole,
- tematyczne dyskoteki,
- andrzejki, mikołajki, bal karnawałowy.
3. Zajęcia dodatkowo płatne:
- „Trening efektywnej nauki pisania, czytania, liczenia i mówienia”- zajęcia indywidualne – wg. autorskiego programu nauczycieli Zespołu Szkół Społecznych,
- tenis - zajęcia częściowo odpłatne,
- piłka nożna - zajęcia częściowo odpłatne,
- badminton - zajęcia częściowo odpłatne.
4. Zajęcia sportowe:
- basen,
- karate,
- taniec towarzyski,
- tenis stołowy,
- piłka ręczna,
- piłka siatkowa,
- piłka koszykowa,
- judo.
ZAPEWNIAMY
- Solidne przygotowanie uczniów do egzaminu ósmoklasisty oraz wojewódzkich konkursów kuratoryjnych,
- Przygotowanie uczniów do konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych: „Świetlik”, „Kangur”, „Alfik humanistyczny”, „Zuch”, „Konkurs logicznego myślenia”, „Synapsik MEN”, „Fox”,
- Odrabianie pracy domowej w szkole,
- Naukę na jedną zmianę,
- Pomoc pedagogiczno-psychologiczną,
- Możliwość skorzystania ze stołówki szkolnej,
- Opiekę od 7.00 – 16.30.