• _MG_0811_1.jpg
  • IMG_4945.jpg
  • szachy2.jpg
  • DSC_5429.jpg
  • IMG_5064.jpg
  • IMG_447388888.jpg
  • IMG_5120.jpg
  • _MG_0828_1.jpg
  • IMG_5037.jpg
  • 404.jpg
Przedszkole im. Mikołaja Reja w Kielcach

JAK UCZYMY?

Dzieci są nadzieją, która rozkwita wciąż na nowo, projektem, który nieustannie się urzeczywistnia, przyszłością, która pozostaje zawsze otwarta. /Jan Paweł II/

Poszukujesz odpowiedniego miejsca dla swojego dziecka pełnego zaufania, wsparcia i wiary w jego możliwości? Właśnie znalazłeś!

W naszym przedszkolu łączymy pedagogikę Montessori, projekt badawczy oraz inne metody aktywne. Naszych najmłodszych podopiecznych uczymy samodzielności, zdobywania wiedzy poprzez własne doświadczenia i poszukiwania.

Oferta programowa naszego przedszkola uwzględnia pełny rozwój osobowości małego dziecka – intelektualny, fizyczny, społeczny i twórczy.

Celem naszego przedszkola jest wychowanie dzieci śmiałych, przedsiębiorczych, kreatywnych, otwartych na innych ludzi, mających dobry kontakt z otoczeniem i z samym sobą, dobrze radzących sobie w życiu.

Priorytetem naszym jest również bardzo dobre przygotowanie dzieci do podjęcia obowiązku szkolnego.

Pracujemy na programach zatwierdzonych i dopuszczonych do realizacji przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.

 

Przedszkole im. Mikołaja Reja w Kielcach - tu liczy się każde dziecko

REJ – TU LICZY SIĘ KAŻDE DZIECKO

Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem /Konfucjusz/

Pracując w duchu M. Montessori, dążymy do rozbudzenia wewnętrznego pędu do rozwoju, który drzemie w każdym dziecku. Przygotowujemy otoczenie, w którym dziecko może realizować swoje pasje i zainteresowania. W Reju dziecko pracuje we własnym tempie i zgodnie ze swoimi potrzebami. Poznanie kosmosu, nazw kontynentów, sposobu życia dinozaurów, budowy żółwia czy form lądów- nie stanowi żadnego problemu. Wiedza stoi przed dzieckiem otworem, wystarczy tylko wyciągnąć rękę. Eksperymentując, doświadczając, odkrywając i przeżywając – poznaje świat wielozmysłowo, według własnego rytmu i własnych możliwości.

 

Wolność dziecka w pedagogice Montessori w Przedszkolu im. Mikołaja Reja w Kielcach

WOLNOŚĆ DZIECKA W PEDAGOGICE MONTESSORI

Niech dzieci będą wolne. ... Niech zdejmą buty, gdy znajdą kałużę wody. A gdy trawa łąk będzie mokra od rosy, niech biegną po niej i depczą ją bosymi stopami. Niech odpoczywają spokojnie, gdy drzewo zaprasza ich do spania w swoim cieniu. Niech krzyczą i śmieją się, gdy słońce obudzi ich rano. /Maria Montessori/

Główne założenia pedagogiki M. Montessori związane są z osobą dziecka, nauczyciela i przygotowanym otoczeniem. W Reju cały czas staramy się stymulować proces poznawania świata. Nauczyciel to pośrednik pomiędzy umiejętnie uporządkowanym otoczeniem i dzieckiem, pomaga mu samodzielnie odkrywać rzeczywistość, stymuluje aktywność poznawczą i obserwuje proces uczenia się.

Nasi podopieczni sami wybierają materiał, miejsce, czas i tempo pracy. Dzięki temu kształtujemy w nich zdolność podejmowania decyzji, zastanowienia się nad tym, co ich interesuje, a co nie jest dla nich atrakcyjne. Ponadto, pomoce dydaktyczne mają wbudowany system samokontroli, co oznacza, że dziecko samo dokonuje analizy i oceny swojej pracy.

 

Przedszkole im. Mikołaja Reja w Kielcach

NIE RAŃ, NIE NISZCZ, NIE PRZESZKADZAJ

Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż. /Janusz Korczak/

Przedszkolaki w Reju nabywają wiary we własne siły, potrafią skupić się na zadaniu, zdyscyplinować się do wytrwałej pracy w ciszy, znają zasady społeczne, przestrzegają reguł. Potrafią nawiązywać relacje, mówić o swoich uczuciach i akceptować poglądy kolegów i koleżanek.

Wprowadzając dzieci w rzeczywisty świat, dajemy im możliwość m.in. posługiwania się prawdziwymi nożami, przelewania wody do szklanych naczyń, przesypywania, zapinania suwaków, zawiązywania sznurowadła, sprzątania, słuchania ciszy.

Przyjazna atmosfera pomaga dzieciom w adaptacji oraz wspiera harmonijny rozwój malucha. Najmłodsza grupa przedszkolna jest zróżnicowane wiekowo. Zaś program nauki jest przygotowany w sposób, który odpowiada zróżnicowanym możliwościom i potrzebom naszych podopiecznych.

 

Języki obce w Przedszkolu im. Mikołaja Reja w Kielcach

JĘZYKI

Iloma językami władasz, tylekroć jesteś człowiekiem /Johann Wolfgang Goethe/

Podstawą wychowania przedszkolnego w naszej placówce jest podstawa programowa Ministerstwa Edukacji Narodowej, rozszerzona o edukację językową, ze szczególnym uwzględnieniem edukacji w zakresie nauki języka angielskiego. Wykorzystując metodę CLIL wspieramy rozwój poznawczy i emocjonalny dziecka, często w formie zajęć interdyscyplinarnych, zapewniających wysoką skuteczność realizowanych zadań i celów.

Program nauczania języka angielskiego w naszym przedszkolu został oparty na nowoczesnych metodach dydaktycznych dostosowanych do wieku, zainteresowań i potrzeb dzieci. Poprzez codzienny kontakt z językiem uczymy skutecznie się porozumiewać.

Dzieci realizują podstawę programową w języku ojczystym. Język angielski jest drugim środkiem przekazu informacji, wiedzy i środkiem komunikacji.

 

Szachy w Przedszkolu im. Mikołaja Reja w Kielcach

SZACHY

Szachy umysł rozwijają, toteż dzieci w szachy grają. Raz szachują, raz matują i się niczym nie przejmują. Wiedzą, co to jest taktyka i szanują przeciwnika. / Pani Dominika/

Jesteśmy przekonani, że aby grać w szachy, nie trzeba posiadać żadnych specjalnych umiejętności. Dowiedziono bowiem, że są to zdolności wyuczalne i każdy, bez wyjątku, może po nie sięgnąć. Naprawdę warto!

Przedszkolaki uczące się grać w szachy dostrzegają w nich przede wszystkim rozrywkę, nie zdając sobie sprawy, że bawiąc się drewnianym wojskiem, uczą się logicznego myślenia, przewidywania, trenują pamięć i koncentrację.

 

Przedszkole im. Mikołaja Reja w Kielcach

W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH

Dziewięć dziesiątych naszego szczęścia polega na zdrowiu. / Arthur Schopenhauer/

Naturalne obszary rozwoju dziecka wskazują na konieczność uszanowania typowych dla tego okresu potrzeb rozwojowych.

Od najmłodszych lat dbamy o rozwój typowych dla tego okresu potrzeb, których spełnieniem jest dobrze zorganizowana zabawa, zarówno w budynku przedszkola, jak i na świeżym powietrzu. Naturalna zabawa dziecka wiąże się z doskonaleniem motoryki i zaspokojeniem potrzeby ruchu, dlatego organizacja zajęć na świeżym powietrzu jest elementem pracy z dzieckiem w każdej grupie wiekowej. Codziennie, bez względu na aurę, hartujemy organizm na świeżym powietrzu. Niestraszny nam deszcz czy śnieg. Wzorem placówek skandynawskich, uważamy, że nie ma złej pogody, są tylko złe ubrania.

 

Basen w Przedszkolu im. Mikołaja Reja w Kielcach

PŁYWANIE

Chcesz być zdrowy, młody, nie stroń od wody. /Czesław Klimuszko/

Systematyczne pływanie to zdecydowanie jedna z najczęściej rekomendowanych dyscyplin sportowych. Nie ma drugiej takiej aktywności, która dba o prawidłową postawę ciała oraz w tak bezpieczny i skuteczny sposób pozwala skorygować nieprawidłową sylwetkę. W przypadku dzieci jest ono szczególnie wskazane. Nie da się zaprzeczyć, że korzyści płynące z uprawiania tego sportu są ogromne i nie ograniczają się jedynie do rozwoju fizycznego.

W Reju dzieci zaczynają przygodę z pływaniem w starszej grupie przedszkolnej. Nauka pływania w przedszkolu opiera się na, skądinąd uwielbianych przez dzieci, grach i zabawach w wodzie, dzięki czemu efektywniej kształtujemy umiejętności pływackie naszych podopiecznych. Nieustannie podkreślamy: ruch to zdrowie, dopóki jest ruch to jest życie.

 

Przedszkole im. Mikołaja Reja w Kielcach

TANIEC

Taniec jest najwznioślejszą, najbardziej wzruszającą, najpiękniejszą ze wszystkich sztuk, bo nie jest tylko prostą interpretacją czy wyobrażeniem życia; jest samym życiem. /Havelock Ellis/

Taniec łagodzi obyczaje i wzmacnia organizm. Zajęcia taneczne dla dzieci znacząco zwiększają stopień pewności siebie, która jest niezwykle przydatna w dorosłym życiu. U nas już od pierwszych zajęć każde dziecko ostrożnie stawiając kroczki, uczy się koncentracji, rozwagi i skupienia. Taniec wzmacnia poczucie rytmu, słuchu, swobodę i płynności ruchów. Daje możliwość przeżycia przyjemności i radości ze wspólnej zabawy. Krótko mówiąc, coś dla ciała, coś dla ducha! Czyż to nie jest idealne połączenie?

 

Przedszkole im. Mikołaja Reja w Kielcach

MUZYKA

Moje serce to jest muzyk,
który zwiał z orkiestry,
bo nie z każdym lubi grać.
Żaden mu maestro nie potrafi rady dać.
Moje serce to jest muzyk improwizujący,
co ma własny styl i rytm,
ale gdy gorąco kocha, wtedy gra jak nikt. /Wojciech Młynarski/

Muzyka jest jedną z podstawowych form wyzwalania emocji przez dzieci od najmłodszych lat. Pozwala dziecku otworzyć się, ośmiela, a tym samym ułatwia komunikowanie się z rówieśnikami. W naszym przedszkolu dzieci nie tylko tańczą, śpiewają, ale również muzykują na instrumentach. Zabawy muzyczne pozwalają im rozwijać twórczą ekspresję i fantazję, a poprzez ruch przy muzyce wyrazić swoją dziecięcą spontaniczność.

 

Przedszkole im. Mikołaja Reja w Kielcach

PLASTYKA

…dziecko maluje tak, jak ptak śpiewa. /Pablo Picasso/

Wychowanie plastyczne w przedszkolu pełni niezmiernie ważną funkcję, pobudza wyobraźnię i wyzwala inicjatywę twórczą, kształtuje osobowość dzieci oraz wzbogaca ich przeżycia. Własna twórczość jest także źródłem dobrej zabawy, radości, podstawową formą uczenia się oraz zdobywania wiedzy o otaczającej go rzeczywistości.

W Reju twórczość plastyczna obejmuje różne formy aktywności, takie jak: rysowanie, wyklejanie, malowanie, modelowanie, lepienie. Dzięki nim rozwijamy i kształtujemy wśród najmłodszych wrażliwość na piękno kształtów i barw otaczającego świata, wyrabiamy poczucie ładu, porządku, estetyki, rozbudzamy zaciekawienie i wrażliwość oraz zaspokajamy potrzebę ekspresji młodego twórcy.

MENU

Free Joomla! template by Age Themes