• tik1.jpg
  • tik2.jpg
  • tik3.jpg

SCRATCH – uczymy się myśleć poprzez naukę programowania

Nauka pisania programów to gimnastyka dla mózgu.
Pozwala wypracować umiejętność efektywnego myślenia o rzeczach niezwiązanych z informatyką.

/Bill Gates/

SCRATCH – uczymy się myśleć poprzez naukę programowaniaDlaczego warto uczyć się programowania? Nauka programowania daje dzieciom narzędzia pozwalające odnaleźć się w świecie nowoczesnych technologii. Programowanie to trzeci język. Język programowania to już nie tylko umiejętność informatyków, ale narzędzie, które uczy myśleć kreatywnie i analitycznie.

Na zajęciach informatycznych „Mistrzowie kodowania” uczymy się programować w wizualnym języku Scratch. Jest to edukacyjny język obiektowy, stworzony jako środek do nauczania dzieci i młodzieży podstaw programowania oraz środowisko programistyczne służące do tworzenia i uruchamiania programów w tym języku.

Scratch umożliwia łatwe tworzenie interaktywnych historyjek, animacji, gier, muzyki. Programowanie odbywa się w sposób wizualny - elementy języka mają kształt puzzli a poprzez przeciąganie mogą być układane w określonym porządku.

Prace uczniów na kole informatycznym „Mistrzowie kodowania”:

SCRATCH – uczymy się myśleć poprzez naukę programowania

SCRATCH – uczymy się myśleć poprzez naukę programowania

Prace uczniów z konkursu „Z Panem Scratchem za pan brat”  w ramach projektu "Świętokrzyska Akademia Młodych Informatyków" Finalistka konursu „Z Panem Scratchem za pan brat” 
scratch mateusz scratch finalistka
 Mateusz Bosak z kl. Va został finalistą etapu szkolnego. Uczennica Anna Broniś z klasy 3a została finalistką wojewódzkiego konkursu za multimedialny skrypt przedstawiający legendę świętokrzyską.
Więcej informacji -zobacz->
MENU

Free Joomla! template by Age Themes