• tik1.jpg
  • tik3.jpg
  • tik2.jpg

Ozoboty

Robot „OzoBot” – mały robot z dużymi możliwościami

Zajęcia z programowania robotów rozpoczynamy już od klasy pierwszej szkoły podstawowej, kontynuujemy w klasach IV-VI i doskonalimy w gimnazjum.
Programujemy robota o nazwie „OzoBot”. Jest on jednym z najmniejszych na świecie programowalnych robotów o wymiarach około 2,5 cm wysokości i średnicy. Z pozoru mały rozmiar mieści w sobie potężne możliwości. OzoBot to potężne narzędzie do nauki podstaw programowania oraz zabawy.

Ozoboty

„OzoBot-a” można programować na dwa sposoby: za pomocą kodów złożonych z kolorów lub używając wizualnego języka programowania tzw. bloczków. Nie trzeba instalować żadnego oprogramowania - wystarczy przeglądarka internetowa lub kolorowe mazaki. Programowanie w środowisku OzoBlockly jest podobne do programowanie w Scratch. Różnica polega na tym, iż w Scratch polecenia są wykonywane przez "duszka", a w OzoBlocky polecenia sterują  robotem o nazwie "OzoBot”.

Programowanie rozpoczynamy od zabawy połączonej z nauką algorytmicznego myślenia w programie „Games Ozoblockly”, a podstawy programowania zgłębiamy w edytorze „OzoBlockly”. Oba programy służą do tworzenia algorytmów, pozwalających na realizację zadań zobrazowanych graficznie na ekranie komputera. Praca w nich uczy myślenia analitycznego, formułowania problemów i szukania dróg ich rozwiązania.

Programowanie poprzez zabawę „Games Ozoblockly” games.ozoblockly.com->  Programowanie zaawansowane w edytorze „OzoBlockly” ozoblockly.com/edytor ->
ozoboty02 ozoboty03
   
Programujemy Ozoboty i Edisony Programujemy Ozoboty
ozoboty 2017 01 ozoboty 2017 02
ozoboty 2017 04 ozoboty 2017 03
 ozoboty 2017 05  ozoboty 2017 06
   
MENU

Free Joomla! template by Age Themes