• tik2.jpg
  • tik3.jpg
  • tik1.jpg

Robot Edison

Robot „Edison” – edukacyjny robot, który potrafi wykrywać przeszkody, reaguje na światło i dźwięk.

Potrafisz programować Ozoboty, czyli czas na kolejny robot z nowymi możliwościami. Zacznij od kodów kreskowych, sprawdź czy robot słyszy, widzi i czuje a następnie naucz go myśleć.

Programowanie „Edisona” rozpoczynamy od poznania jego możliwości i sposobu sterowania nim. Uczniowie programują go poprzez sczytywanie sześciu kodów kreskowych. Są to podstawowe programy, które pokazują co robot potrafi: jazda po linii, omijanie przeszkód, jazda w kierunku światła, poruszanie się tylko do czarnej krawędzi linii, sterowanie robota dźwiękami i najbardziej pasjonujący program - walka robotów.

Gdy już wiemy co nasza „mądra” maszyna umie, zaczynamy ją programować w programie Edware. Uczniowie tworzą program z użyciem graficznych ikon. Po wczytaniu algorytmu testują, czy robot wykonuje zamierzenia programisty. Zajęcia z robotem „Edison” realizowane są już od klasy trzeciej szkoły podstawowej na lekcjach informatyki i zajęciach pozalekcyjnych.

Robot „Edison” to edukacyjny robot do nauki programowania, który jest kompatybilny z klockami Lego. Można go programować za pomocą graficznego języka programowania opartego na ikonach lub za pomocą kodów kreskowych. Robot potrafi wykrywać przeszkody, reaguje na światło i dźwięk. Programy z komputera wczytujemy za pomocą kabla EdComm, który podłączamy do gniazda słuchawkowego.

Sterowanie jest bardzo proste za pomocą trzech przycisków. Trójkąt – uruchamianie, kwadrat – zatrzymywanie, koło – wczytywanie programu (1x) lub odczytywanie kodu kreskowego (2x).

Programowanie odbywa się za pomocą programu EdWare opartego na graficznych ikonach.
Adres aplikacji: edwareapp.com

Można programować robota, także poprzez jazdę po kodach kreskowych.

MENU

Free Joomla! template by Age Themes