• tik3.jpg
  • tik2.jpg
  • tik1.jpg

Arduino

Robot „Zumo” dla Arduino – programuj, by zwycięzyć.

Robot Zumo

 

Robot „Zumo”, to edukacyjny robot, który może „walczyć” z innymi robotami. Posiada dwa silniki, czujniki do wykrywania krawędzi ringu i układ do wykrywania zderzeń z przeciwnikami.

Robota programujemy za pomocą płytki Arduino.

Film prezentujący robota „Zumo” – otwórz->

 

 Zajęcia z programowania robotów Zumo odbywają się na lekcjach informatyki i zajęciach dodatkowych dla uczniów gimnazjum.

 

Mechatronika z Arduino

Mechatronikę wykorzystujemy podczas robienia zdjęć aparatem cyfrowym, zapisywania plików na dysk twardy czy podczas jazdy samochodem (hamulec z ABS). Mechatronika uczy, jak urządzenia mechaniczne zastąpić inteligentnymi systemami elektromechanicznymi.

Płytka  AbiDuinoAby zrozumieć jak elementy mechaniczne we współpracy z elektroniką wykonują program komputerowy trzeba zacząć przygodę z płytką AbiDuino (kompatybilną z Arduino).

Arduino – to platforma zawierająca płytkę z mikrokontrolerem (hardware) oraz środowisko programistyczne służące do tworzenia oprogramowania (software).

 

Płytkę Arduino można programować w języku  wizualnym Scratch

 

Płytkę Arduino można programować w języku wizualnym Scratch w wersji dla AbiDuino działającym w systemie Linux.

Zobacz AbiDuino w akcji – film „AbiAuino disco - diody dyskotekowe”.

 

 

Zajęcia z mechatroniki w gimnazjum realizowane są na lekcjach informatyki oraz na zajęciach pozalekcyjnych.

 

MENU

Free Joomla! template by Age Themes