• sport1.jpg
  • sport2.jpg
  • sport3.jpg

Fakultety

Propozycje zajęć fakultatywnych w ramach lekcji wychowania fizycznego.

 

Piłka koszykowa- 2 godziny tygodniowo

Koszykówka to gra kontaktowa, bardzo dynamiczna, w której pokonuje się bardzo duże dystanse podzielone na krótkie odcinki. Rozgrywka obfituje w mnóstwo nagłych zwrotów akcji i dlatego trzeba mieć bardzo mocne nogi, aby stawy wytrzymały tego typu obciążenia. Jednak nogi to nie wszystko. Gdyby zawodnicy NBA, którzy "fruwają" nad obręczami, nie mieli silnych mięśni tułowia, na pewno nie skakaliby tak wysoko.

 Piłka nożna- 2 godziny tygodniowo

Piłka nożna to obecnie najbardziej popularna dyscyplina sportu w Polsce. Grają w nią zarówno dzieci jak i dorośli, mężczyźni i kobiety. Każdy znajduje w niej coś dla siebie. Dzięki temu, że nie ma w pełni powtarzalnych akcji jest to bardzo ciekawa dyscyplina. Zawodnicy cały czas są w ruchu, piłka nie zatrzymuje się dłużej w jednym miejscu.

Fakultety

 

Piłka siatkowa- 2 godziny tygodniowo

Piłka siatkowa to dyscyplina sportowa, która stała się już niemalże sportem narodowym w Polsce. Można to dostrzec zarówno na meczach siatkówki, gdzie trybuny są wypełnione niemalże do pełna, ale również na miejskich boiskach, gdzie coraz więcej zwolenników tej formy aktywności fizycznej zbiera się, aby samemu zagrać. Przyjemność jaką daje ta dyscyplina sportowa jest bezdyskusyjna.

 Piłka ręczna- 2 godziny tygodniowo

 Obecna młodzież to pokolenie "okrągłych pleców i szybkich kciuków". Potrzebują oni bodźca, który rozwinie potencjał ich rozwijających się organizmów.  Piłka ręczna poprzez swoje wymogi: dynamikę, trenowanie szybkości, wytrzymałości i siły, wprowadzania ćwiczeń ogólnorozwojowych wpływa znacząco na kształtowanie sylwetki, wzmacnianie ciała. Nie rozwija się muskulatura, czego obawiają się często dziewczynki, a ładnie zarysowują mięśnie.

 

Fakultety

Zajęcia na pływalni- 2 godziny tygodniowo

 Nawet jeśli nie umiesz pływać, wybierz się na basen. Pływanie to najlepsza forma ruchu, ale oprócz niej na basenie można ćwiczyć aqua aerobik. Ruch w wodzie poprawia krążenie, zmniejsza obrzęki, wzmacnia mięśnie, modeluje sylwetkę.

MENU

Free Joomla! template by Age Themes