• IMG_49221010101.jpg
  • 293MH13154.jpg
  • 404.jpg
  • 290MH446465.jpg
  • IMG_4243444444.jpg
  • 281MH333.jpg
  • 247MH1111.jpg
  • IMG_447388888.jpg

JAK UCZYMY?

Poszukujesz odpowiedniego miejsca dla swojego dziecka pełnego zaufania, wsparcia i wiary w jego możliwości? Właśnie znalazłeś! W naszym przedszkolu łączymy pedagogikę Montessori, projekt badawczy oraz inne metody aktywne. Naszych najmłodszych podopiecznych uczymy samodzielności, zdobywania wiedzy poprzez własne doświadczenia i poszukiwania.

 

REJ – TU LICZY SIĘ KAŻDE DZIECKO

Pracując w duchu M. Montessori, dążymy do rozbudzenia wewnętrznego pędu do rozwoju, który drzemie w każdym dziecku. Przygotowujemy otoczenie, w którym dziecko może realizować swoje pasje i zainteresowania. W Reju dziecko pracuje we własnym tempie i zgodnie ze swoimi potrzebami. Poznanie kosmosu, nazw kontynentów, sposobu życia dinozaurów, budowy żółwia czy form lądów- nie stanowi żadnego problemu, wiedza stoi przed dzieckiem otworem, wystarczy tylko wyciągnąć rękę. Eksperymentując, doświadczając, odkrywając i przeżywając - poznaje świat wielozmysłowo, według własnego rytmu i własnych możliwości.

 

POWIEDZ MI, A ZAPOMNĘ, POKAŻ MI, A ZAPAMIĘTAM, POZWÓL MI ZROBIĆ, A ZROZUMIEM/Konfucjusz

 

WOLNOŚĆ DZIECKA W PEDAGOGICE MONTESSORI

Główne założenia pedagogiki M. Montessori związane są z osobą dziecka, nauczyciela i przygotowanym otoczeniem. W Reju cały czas staramy się stymulować proces poznawania świata. W praktyce wszystko, co otacza przedszkolaka w sali, można uznać za materiał dydaktyczny.

Nauczyciel to pośrednik pomiędzy umiejętnie uporządkowanym otoczeniem i dzieckiem, pomaga mu samodzielnie odkrywać rzeczywistość, stymuluje aktywność poznawczą i obserwuje proces uczenia się.

Nasi podopieczni sami wybierają materiał, miejsce, czas i tempo pracy. Dzięki temu kształtujemy w nich zdolność podejmowania decyzji, zastanowienia się nad tym, co ich interesuje, a co nie jest dla nich atrakcyjne. Ponadto, pomoce dydaktyczne mają wbudowany system samokontroli, co oznacza, że dziecko samo dokonuje analizy i oceny swojej pracy.

 

NIE RAŃ, NIE NISZCZ, NIE PRZESZKADZAJ

Przedszkolaki w Reju nabywają wiary we własne siły, potrafią skupić się na zadaniu, zdyscyplinować się do wytrwałej pracy w ciszy, znają zasady społeczne, przestrzegają reguł. Potrafią nawiązywać relacje, mówić o swoich uczuciach i akceptować poglądy kolegów i koleżanek.

Wprowadzając dzieci w rzeczywisty świat, dajemy im możliwość m.in. posługiwania się prawdziwymi nożami, przelewania wody do szklanych naczyń, przesypywania, zapinania suwaków, zawiązywania sznurowadła, słuchania ciszy, sprzątania..
Najmłodsza grupa przedszkolna jest zróżnicowane wiekowo. Program nauki jest przygotowany w sposób, który odpowiada zróżnicowanym możliwościom i potrzebom naszych podopiecznych.

 

JĘZYKI

Program nauczania języka angielskiego w naszym przedszkolu został oparty na nowoczesnych metodach dydaktycznych dostosowanych do wieku, zainteresowań i potrzeb dzieci. Poprzez codzienny kontakt z językiem uczymy skutecznie się porozumiewać, wykorzystując metodę CLIL. Dzieci realizują podstawę programową w języku ojczystym. Język angielski jest drugim środkiem przekazu informacji, wiedzy i środkiem komunikacji.

 

SZACHY

“Szachy umysł rozwijają, toteż dzieci w szachy grają.
Raz szachują, raz matują i się niczym nie przejmują.
Wiedzą, co to jest taktyka i szanują przeciwnika.” - pani Dominika

Jesteśmy przekonani, że aby grać w szachy, nie trzeba posiadać żadnych specjalnych umiejętności. Dowiedziono bowiem, że są to zdolności nauczalne i każdy, bez wyjątku, może po nie sięgnąć. Warto! Przedszkolaki uczące się grać w szachy dostrzegają w nich przede wszystkim rozrywkę, nie zdając sobie sprawy, że bawiąc się drewnianym wojskiem, uczą się logicznego myślenia, przewidywania, trenują pamięć i koncentrację.

 

W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH

Od najmłodszych lat kształtujemy tężyznę fizyczną naszych podopiecznych. Codziennie, bez względu na aurę, hartujemy organizm na świeżym powietrzu. Niestraszny nam deszcz czy śnieg. Wzorem placówek skandynawskich, uważamy, że nie ma złej pogody, są tylko złe ubrania.

 

PŁYWANIE

W Reju dzieci zaczynają przygodę z pływaniem w starszej grupie przedszkolnej. Nauka pływania w przedszkolu opiera się na grach i zabawach, dzięki czemu efektywniej kształtujemy umiejętności pływackie naszych podopiecznych.

"Każde dziecko ma od urodzenia pęd witalny, który pcha je do zdobywania świata. Szacunek dla tego pędu jest warunkiem tworzenia” (O. Decroly)

 

TANIEC

Taniec łagodzi obyczaje i wzmacnia organizm. Zajęcia taneczne dla dzieci znacząco zwiększają stopień pewności siebie, która jest niezwykle przydatna w dorosłym życiu. U nas już od pierwszych zajęć każde dziecko ostrożnie stawiając kroczki, uczy się koncentracji, rozwagi i skupienia. Krótko mówiąc, coś dla ciała, coś dla ducha! Czyż to nie jest idealne połączenie?

 

MUZYKA

W naszym przedszkolu dzieci nie tylko śpiewają, ale również muzykują na instrumentach. Zabawy muzyczne pozwalają dzieciom rozwijać twórczą ekspresję i fantazję. Poprzez ruch przy muzyce wyrażają swoją dziecięcą spontaniczność.

 

PLASTYKA

Wychowanie plastyczne w przedszkolu pełni niezmiernie ważną funkcję, pobudza wyobraźnię i wyzwala inicjatywę twórczą, kształtuje osobowość dzieci oraz wzbogaca ich przeżycia. Dzieci rozwijają i kształtują wrażliwość na piękno kształtów i barw.

W Reju twórczość plastyczna obejmuje różne formy aktywności, takie jak: rysowanie, wyklejanie, malowanie, modelowanie, lepienie.

MENU

Free Joomla! template by Age Themes